We gaven VHTO een merk dat vanaf de schoolbanken tot de boardroom voor gelijke kansen strijdt en stereotypes sloopt.
Services
Branding
Service 1
Branding
Service 2
Branding
Service 3
Branding
Service 4
Branding
Opdrachtgever
www.vhto.nl/
Soms werk je aan een merk dat meer is dan strategie of design. VHTO strijdt al jaren voor gelijke kansen in techniek, en wij mochten dat verhaal vertalen naar een identiteit die net zo krachtig en strijdlustig is als hun missie.
VHTO is hét expertisecentrum voor genderdiversiteit in bèta, techniek en IT. Hun missie is om meer meisjes en vrouwen de weg te laten vinden naar technische opleidingen en beroepen. Al vanaf de basisschool zet VHTO rolmodellen, activiteiten en tools in, en ze blijven betrokken tot aan de stap naar de arbeidsmarkt. Daarmee zijn zij uniek: de enige partij die meisjes door de volledige levenslijn begeleidt en zo de stereotypering in techniek structureel doorbreekt.

Uitdaging & Aanpak
De uitdaging voor VHTO lag in het zichtbaar en begrijpelijk maken van die unieke propositie. Hoewel ze bekendstonden als inhoudelijk sterk en deskundig, miste hun merk herkenbaarheid en consistentie. Het verhaal van lifetime begeleiding (meegroeien met het meisje in elke fase) kwam nog niet overtuigend naar voren.
Onze aanpak begon bij de kern. Via interviews en strategische sessies hebben we de positionering en propositie aangescherpt. Daaruit volgde een visuele vertaling waarin de jaarringen symbool staan voor groei en continuïteit. Elke levensfase kreeg een eigen identiteit: speels en kleurrijk voor het primair onderwijs, meer volwassen en professioneel richting werkgevers. Het logo in zwart-wit benadrukt VHTO’s autoriteit als kenniscentrum, terwijl kleuren, typografie en fotografie dynamiek en toegankelijkheid brengen. Op die manier blijft VHTO zelf de gids op de achtergrond, terwijl hun doelgroepen centraal in beeld staan.

Contact
Wil je meer weten over hoe no-code/branding jou kan helpen?
Mas Peters
Art director & co-founder

Op de barricade voor gelijke kansen in techniek.
Soms werk je aan een merk dat meer is dan strategie of design.
VHTO strijdt al jaren voor gelijke kansen in techniek – en wij mochten dat verhaal vertalen naar een identiteit die net zo krachtig en strijdlustig is als hun missie.Een merk dat meegroeit van basisschool tot boardroom.
Dat laat zien dat techniek voor iedereen is.
En dat stereotypes niet horen te bepalen wie je kan worden.Wij zijn enorm trots dat we samen met VHTO hun missie nóg zichtbaarder hebben gemaakt.
VHTO strijdt al jaren voor gelijke kansen in techniek – en wij mochten dat verhaal vertalen naar een identiteit die net zo krachtig en strijdlustig is als hun missie.Een merk dat meegroeit van basisschool tot boardroom.
Dat laat zien dat techniek voor iedereen is.
En dat stereotypes niet horen te bepalen wie je kan worden.Wij zijn enorm trots dat we samen met VHTO hun missie nóg zichtbaarder hebben gemaakt.



