We vertaalden de visie van twee jonge ondernemers naar een merkidentiteit die IJcoon neerzet als hét Nederlandse designmerk voor relaxmeubels.

Services
Branding
Service 1
Branding
Service 2
Branding
Service 3
Branding
Service 4
Branding
Opdrachtgever
ijcoon.nl

De uitdaging lag in het scherp neerzetten van een nieuw merk in een concurrerende meubelmarkt waarin premium spelers als Vitra en Montis domineren, en betaalbare merken zich richten op massa. IJcoon moest zich onderscheiden met design, emotie én functionaliteit.

We begonnen met een positionering gebaseerd op de merkessentie uit het onderzoek: iedereen verdient een eigen IJcoon. Vanuit die basis ontwikkelden we een merkidentiteit die rust, eenvoud en tijdloze kracht uitstraalt. Kleuren, typografie en grafische elementen zijn bewust puur en tijdloos gehouden, passend bij Dutch design en de doelgroep die betrouwbaarheid en kwaliteit zoekt.

Resultaat

Met de nieuwe branding kreeg IJcoon een eigen plek in de markt: designmeubels die schoonheid en eenvoud combineren met verrassende, slimme functies. De identiteit benadrukt emotionele waarde boven techniek, een merk dat niet “vertelt” dat iemand ouder wordt, maar juist bijdraagt aan genieten en ontspannen.Dankzij de samenwerking met Hubrand beschikt IJcoon nu over een herkenbare merkidentiteit en duidelijke positionering die hen klaarstoomt voor groei.
Bezoek website

Contact

Wil je meer weten over hoe no-code/branding jou kan helpen?

Mas Peters
Art director & co-founder